Ένα μεγάλο κομμάτι του έργου σας, απαρτίζετε από την αποτύπωση εσωτερικών χώρων και τη διάχυση του φωτός σε αυτούς. Ποια είναι η σχέ...

ΑΓΓΕΛΟΣ ΡΑΖΗΣ


 

 

    Ένα μεγάλο κομμάτι του έργου σας, απαρτίζετε από την αποτύπωση εσωτερικών χώρων και τη διάχυση του φωτός σε αυτούς. Ποια είναι η σχέση σας με την αρχιτεκτονική και ποια είναι η σημαντικότητα της στο σύνολο του έργου
σας;


   Από μικρό παιδί παρατηρούσα στο σπίτι που μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη, το φως να μπαίνει από τον φεγγίτη της εισόδου δημιουργώντας μία περίεργη ατμόσφαιρα γύρω μου. Ήταν η πρώτη σχέση μου με το παιγνίδι  χωρου-φωτος. Στη συνέχεια προσπάθησα αυτό να το εντάξω στη ζωγραφική μου.





   Η τέχνη βρίσκετε σε ένα κρίσιμο σημείο, καθώς οι καταστάσεις που ζούμε δεν υποστηρίζουν την ύπαρξη της τέχνης σε συνδυασμό με την οικονομική θέση της χώρας, Πως θα μπορούσε ένας νέος καλλιτέχνης να επιβιώσει σε αυτή τη δύσκολη πραγματικότητα;


   Οι καιροί πράγματι είναι δύσκολοι για τους καλλιτέχνες ιδιαίτερα τούς νέους. Παντα ήταν δύσκολα  μια και η Τέχνη αποτελεί δυστυχώς κάτι δύσκολο και απρόσιτο  για τους πολλούς. Οι νέοι κι αυτοί ακολουθούν τη μοίρα τους. Οι περισσότεροι βιοποριζονται με τη διδασκαλία η άλλα κοντινά επαγγέλματα μέχρι να μπορέσουν κάποιοι απ' αυτούς να καταφέρουν να βρουν κάποια γκαλερί για να τους αναδείξει. Μερικοί προσπαθούν να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό πράγμα έτσι κι αλλιώς δύσκολο.   






   Το χρονικό της νεότερης Ελλάδας, είναι γεμάτο με σημαντικές στιγμές και αλλαγές στην πρόσφατη πολιτική ιστορίας μας, που ποικιλοτρόπως επηρέασαν την τέχνη έμμεσα η άμεσα. Ποιες ήταν οι δυσκολίες όπου συναντήσατε στο ταξίδι σας στην τέχνη και ποια τα εμπόδια που περιόρισαν το έργο σας;


   Η  Ελλάδα άλλαξε τίποτα δεν θυμίζει την χώρα των παιδικών μου χρόνων. Τα γεγονότα περνούν στη Τέχνη έμμεσα η άμεσα .Το χειρότερο που εγώ έζησα  ήταν στα χρόνια της Χούντας , φοιτητής στη Καλών Τεχνών να  φοβόμαστε και τη σκιά μας κι έτσι η Τέχνη μας λειτουργούσε υπαινικτικά!






   Η Ελλάδα διαθέτει ένα μικρό κοινό για να εκτιμήσει και να επενδύσει στην τέχνη, υποβαθμίζοντας έτσι την αξία των έργων των Ελλήνων καλλιτεχνών. Πως κατά τη γνώμη σας μπορούν οι Έλληνες καλλιτέχνες να προωθήσουν και να εξάγουν ευκολότερα τα έργα τους;

   Δεν ξέρω πραγματικά τον τρόπο προώθησης των έργων. Φαντάζομαι με σκληρή δουλειά πείθεις κάποιους να σε προσεξουν και να επενδυσουν σε σενα. Η ποιοτητα στη δουλεια καποια στιγμη αναγνωριζεται. Το διαδικτυο μπορει να βοηθησει σ,αυτο!





   Η εικαστική παιδεία στην Ελλάδα, βρίσκετε σε χαμηλά επίπεδα στερώντας τους νέους, από την επαφή με την τέχνη. Ποιες πιστεύετε θα μπορούσαν να είναι οι κινήσεις του κράτους, για να μια πληρέστερη ένταξη της τέχνης στην παιδεία;


   Το κρατος παντα ειναι αργο.Ασφαλως μπορει να γινουν πραγματα γυρω απο την εικαστικη παιδεια,περισοτεροι καθηγητες εποπτικα μεσα κλπ.Δεν αρκουν,πρεπει οι νεοι με τη βοηθεια ισως και των γονεων να τους μιλησουν για τα μουσεια,τις πινακοθηκες [αυτες που εχουμε] και να τους κεντρισουν το ενδιαφερον για μια επισκεψη.Τα βιβλια τεχνης επισης ειναι σπουδαιος οδηγος για την καλλιεργεια της ψυχης[.Ουκ επ αρτω ζησεται μονον ο ανθρωπος] ελεγαν οι αρχαιοι.






You may also like