Η Καλαμάτα είναι μια πόλη χτισμένη από χουντικά όνειρα και τα ερείπια των νεοκλασικών του Ernst Ziller. Πως μπορεί να υπάρξει χρώμα, ανάμε...

ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΖΗΣ ΣΚΙΤΣΟΦΡΕΝΗΣ


 

Η Καλαμάτα είναι μια πόλη χτισμένη από χουντικά όνειρα και τα ερείπια των
νεοκλασικών του Ernst Ziller. Πως μπορεί να υπάρξει χρώμα, ανάμεσα σε αυτή τη φθορά;

 

Δεν γνωρίζω αν η Καλαμάτα ξεκίνησε από την σκοτεινή πλευρά των ονείρων ,η πόλη που με φιλοξένησε στους τοίχους της πάντως με έπεισε πως τα δικά της όνειρα τραβάνε προς το φως. Ζητάει χρώματα, είναι το καύσιμο των ονείρων της , για αντάλλαγμα προσφέρει φιλοξενία επάνω σε ντουβάρια νεοκλασικών, χαμόσπιτων ,πολυκατοικιών.

 

 

 

 Το έργο του Banksy, είναι το σημείο αναφοράς σε όλους τους Street Artist της
Ευρώπης, από τα χρωματικά μοτίβα όπου επιλέγουν, έως την θεματολογία των
έργων τους. Πως ένας καλλιτέχνης μπορεί να διαφοροποιήσει το έργο του και ποιες είναι οι προσωπικές σας εναλλαγές σε ένα Mural;

 

Καταρχάς, να έχει κάτι να επικοινωνήσει, να θέλει να ανοίξει κουβέντα με τις εικόνες του. Να γνωρίζει τι θέλει απ τον τοίχο και γιατί πραγματικά το κάνει. Προσωπικά εκφράζομαι απ τον ρεαλισμό ή το μίνιμαλ σκίτσο και κάποιες φορές αυτά τα δυο μπερδεμένα μαζί.

 


 

 Η καλλιτεχνική παρακμή ενός έθνους, ξεκινά όταν η σκέψη του δημιουργού
επικεντρώνεται στην άμεση επιβίωση και όχι στην διαδικασία της δημιουργίας. Από το 2008 όπου ξεκινήσατε την πορεία σας, με ποιον τρόπο, βιώνετε την σταδιακή αποστροφή του κοινού σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης;

Είναι γεγονός ότι υπάρχει μια αποστροφή γιατί όλο και μεγαλύτερο μέρος του κοινού δεν αποζητά τέχνη πια, τώρα πολλοί έχουν γίνει πρεζάκια του φανατισμού, πιάνει όλο το σκληρό δίσκο της ψυχής τους,χώρος για τέχνη καθόλου.

 


Η δουλειά σας συχνά έχει ένα μη-κερδοσκοπικό χαρακτήρα, αυτό περιλαμβάνει έργα σε τοίχους σχολείων ή μικρών οικισμών. Υπάρχει κάποιος τρόπος ένας καλλιτέχνης να μπορέσει να επιβιώσει και να ανταπεξέλθει στις μοντέρνες ανάγκες, μόνο μέσω της ενασχόλησης του με την τέχνη;
 

Στην παρούσα φάση στον τόπο μας και με τις συγκεκριμένες συνθήκες, νομίζω είμαστε πολύ κοντά στο να μπορεί κάποιος να ζει έτσι , έχουν γίνει βήματα σωστά προς αυτή την κατεύθυνση.

 

 

Οι κρατικοί και δημοτικοί φορείς, ήταν, είναι και θα είναι ένα εμπόδιο στην
ανάπτυξη των τοπικών καλλιτεχνικών σκηνών. Υπήρξε ποτέ κάποια αντίδραση της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά των έργων σας, πέρα από αδιαφορία;  

Από όσο μπορώ να γνωρίζω όχι.





You may also like